Tam, kde končí dosah webové prezentace, osloví cílové skupiny PPC kampaň. Aby se zobrazovala především  potenciálním klientům, je nutné její správné nastavení. Výhodné je též, když reklamní slogan či jiné textové prohlášení v proklikovém banneru tvoří často vyhledávaná klíčová slova. Nenechte se ale zlákat k amatérské správě PPC a neváhejte si najmout specialisty. Jedině tak získáte jeden z nejlevnějších a současně nejefektivnějších prostředků online marketingu na svou stranu. 

Co dělat, když mám PPC kampaň hotovou, ale nefunguje

Některé platformy člověka svádí, aby si na nich bez jakýchkoliv předchozích zkušeností vyrobil PPC kampaň. Slibují, že to zabere jen pár minut a úspěch je zaručen. Je-li to váš případ a máte už proklikové reklamy včetně příslušných účtů založené, bude se vám hodit expert, který vše optimalizuje.

Obvykle se mu podaří zvýšit počet lidí, kteří si na vaši PPC kampaň kliknou, což se projeví na vyšší návštěvnosti vašich stránek či e-shopu. Aby stoupla i pravděpodobnost nákupu, doplní specialista do inzerce i správná klíčová slova. Dále propojí banner s relevantní produktovou stránkou a upřesní také okruh možných zákazníků, které má reklama zasáhnout. Všemi těmito kroky se zvýší účinnost propagace a současně klesne její cena za proklik.

Nemám žádnou zkušenost s PPC kampaní – kam se obrátit?

Jak už bylo řečeno, neztrácejte čas amatérskými pokusy a rovnou poptejte agentury a freelancery, kteří se zabývají výrobou PPC kampaní na klíč. Pokud jste neprošli školením, jak se dělají proklikové reklamy a nemáte v tomto směru ani žádnou praxi, stejně by se vám svépomocná inzerce nepovedla. Profesionály sice zaplatíte, na druhou stranu se vám jejich honorář vrátí ve formě většího počtu objednávek.

A jaký je postup PPC kampaně od specialisty?

  • Specialista vám navrhne vhodné inzertní portály, kde založí nezbytné PPC účty. 
  • Poté si vytipuje relevantní klíčová slova, která zakomponuje do reklamního obsahu. 
  • V nastavení vybere takové uživatele, které by mohla vaše nabídka zajímat a poté načasuje spuštění a vypnutí inzerce. 
  • Jakmile je PPC kampaň v chodu, postará se o její doladění, aby maximálně stimulovala vaše prodeje. 
  • U drobnější propagace se dočkáte výsledku zhruba do tří měsíců, ale pochopitelně existují firmy, pro něž bude výhodnější celoroční správa PPC kampaní.

Kde všude mám spustit PPC kampaně

Některé specifické produkty a služby vyžadují inzerci na tématicky příbuzných portálech. Například jezdecké potřeby půjdou na odbyt v online komunitě, která miluje sport na koních. Všeobecně se dají využívat klasické zahraniční Big Tech platformy. Mezi vyhledávači je to Google, kde se k tvorbě PPC kampaní používá nástroj pojmenovaný Adwords. Ze sociálních sítí lze plošně doporučit Facebook, který nedávno spolknul Instagram a tak se na nich dají PPC kampaně vhodně kombinovat. Mezi tuzemské platformy, kde se vyplatí oslovovat cílové skupiny, určitě patří Seznam a jeho reklamní Sklik. Aby byl výčet nejdůležitějších internetových kanálů úplný, je nutné zmínit ještě YouTube.

Tím bychom uzavřeli trojku doporučení, jak se konstruktivně postavit k PPC kampani, aby přispěla k vašemu lepšímu hospodářskému výsledku v digitálním prostředí. Kdo chce v budoucnu prosperovat, měl by si už teď zajistit profesionální správu proklikových reklam. Pandemické cvičení přesun obchodu do virtuálu ještě uspíšilo. Pokud snad máte nějaké pochyby, co se internetového marketingu týče, neváhejte nám položit dotaz v komentářích.

Jana Černíková

Back to Top