Provozovat erotický masážní salón v Praze a nemít přitom optimalizovaný web, který osloví širokou domácí i turistickou klientelu? To je cesta do pekel. Co když ale nemáte s tvorbou webu zkušenosti? Topranker vám přijde na pomoc. Budiž tato případová studie SEO důkazem toho, jak úzce spolu optimalizovaný web a úspěch souvisí.

Jak na tom byl klientův web na počátku

  • Web eroticmassagepraha.cz byl více než rok starý.
  • Nabízel tři jazykové verze – českou, ruskou a anglickou.
  • Návštěvnost nebyla vzhledem k ambicím webu vskutku valná – jen 723 návštěvníků za měsíc.
  • Obecně by se dal koncept webu označit za velice nekonverzní – jen nepatrný zlomek návštěvníků byl pohnut k objednávce. Systém měření těchto konverzí  navíc chyběl zcela.
  • Načítání stránek trvalo dlouho.
  • Textový obsah byl zbytečně krátký a přesycený klíčovými slovy.
  • Obrázky, fotky, videa a grafický obsah, který by zaujal, chyběl zcela.
  • Všechny dotazy směřovaly na jedinou vstupní stránku.
  • CTA tlačítka a další prvky, které by výslovně motivovaly k objednávce na webu chyběly.
  • Chyběly také Rich Snippets.
  • Nadpisy stránek byly slabé a neoptimalizované.
  • Web pokulhával také ve vnitřním odkazování.
  • Indexovaly se zcela zbytečné stránky.
  • Odkazový profil se sestával téměř zcela z nekvalitních a spamových odkazů.

Co jsme udělali pro nápravu této situace?

  • Většinou naše práce začíná analýzou klíčových slov. Ani tento případ nebyl výjimkou. Klíčová slova jsme zanalyzovali pro každou z jazykových verzí. Jelikož v ruském jazyce bylo jen málo souvisejících dotazů, rozhodli jsme se ruskou verzi webu zcela vypustit.
  • Podle klíčových slov jsme také navrhli vhodnou strukturu stránek i textů, načež jsme se dali do přepisování stránek stávajících i do vytváření stránek nových. Texty jsme lépe strukturovali, aby jasně komunikovaly hlavní benefity a nejdůležitější info.
  • Optimalizovali jsme také meta tagy u jednotlivých stránek. Přidali jsme Rich Snippets pro zvýšení prokliků ve vyhledávání.
  • Zrychlili jsme načítání webu redukcí nadbytečných prvků a nastavením ukládání do mezipaměti (cache) prohlížečů.
  • Na stránky jsme přidali atraktivnější vizuální obsah, včetně fotek a videí.
  • Zbytečné stránky jsme vyřadili z indexace.
  • Inspirovali jsme se také analýzou konkurence a vylepšili uživatelské prostředí klientova webu.
  • Google My Business je pro větší lokální dosah nutností. Proto jsme zde vyplnili klientův profil.
  • Připravili jsme rovněž publikační plán článků opírajících se o perspektivní klíčová slova.
  • Pro posílení důvěryhodnosti klientova podniku jsme vytvořili samostatnou stránku představující interiér salonu.

Nezůstali jsme také jen u optimalizace vnitřní

U SEO je neméně důležitá také optimalizace vnější, tedy budování zpětných odkazů (linkbuilding). Jak již bylo řečeno, stávající odkazový profil webu byl velmi nevyhovující. Připravili jsme proto výčet webů, na nichž by šlo publikovat tematické články s odkazem na klientův web, stejně jako seznam tematických fór, kam by šlo rovněž vkládat příspěvky s odkazem.

Analyzovali jsme také odkazový profil klientovy konkurence, přičemž se nám řadu z těch nejzajímavějších odkazů povedlo získat také.

Níže můžete vidět, jak rostla organická návštěvnost i počty klíčových slov, pro něž se web klienta zobrazil.

Takto rostl počet domén a stránek odkazujících na klientův web.

 

Jak to celé dopadlo?

Celkem naše správa SEO trvala 7 měsíců. Organická návštěvnost klientova webu následně narostla na solidních 3437 návštěvníků za měsíc, což činí nárůst 375%. Jak dokazuje graf níže, 81% této návštěvnosti pochází z vyhledávačů, což indikuje, že naše práce měla na tomto výsledků lví podíl.

Dovětek za naší studií SEO pak již patří klientovi samotnému.

Egor

Majitel Number One Massage

Mnohokrát děkujeme společnosti Topranker.cz.

Spolupracujeme s nimi už téměř rok a již během prvních pár měsíců jsme zpozorovali vynikající výsledky. Skvělí lidé, rozumná cena a značná flexibilita při řešení všech záležitostí.

Jsou našimi spolehlivými partnery v rozvoji našeho on-line podnikání.

Plánujeme s nimi spolupracovat i nadále a to v rámci všech našich budoucích online projektů.

Jana Černíková

Back to Top