Skvělé SEO články jsou výsledkem perfektní spolupráce talentovaných copywriterů a SEO konzultantů. Copywriter svým čtivým textem zaujme čtenáře a konzultant zase přesně ví, jak zaujmout vyhledávače. Chcete dělat kvalitní SEO copywriting? Pak jste tady správně. V našem článku najdete užitečné tipy a rady, díky kterým budete psát obsahově kvalitní texty, které budou milovat jak čtenáři, tak roboti.

SEO články musí být pro čtenáře přínosné

SEO už nelze vnímat pouze jako optimalizaci pro vyhledávače. Současné trendy se orientují i na uživatele. Obojí jde ruku v ruce. Skvělý text bez SEO je k ničemu stejně jako excelentně provedená klíčovka bez kvalitního obsahu. Pokud napíšete top text a správně do něj zakomponujete všechna důležitá klíčová slova, trefili jste jackpot.

Definice úspěšného článku:

Úspěšný článek má vysokou návštěvnost. Jeho prostřednictvím získává majitel webu nebo e-shopu zákazníky (konverze), nové kontakty atd. Čtenář si k článku našel cestu, protože byl dobře optimalizovaný. Návštěvník do vyhledávače zadal konkrétní dotaz a dostal uspokojující odpovědi na své otázky, obsah ho obohatil nebo pobavil natolik, že jej přiměl k akci (nákupu, odběru newsletteru, sdílení atd.). Vidíte, jak to do sebe krásně zapadá?

Jak vypadá kvalitní SEO článek?

  • Je optimalizovaný pro vyhledávače.
  • Je “UX friendly” v překladu uživatelsky přátelský. To znamená, že se rychle načítá a má logickou a přehlednou strukturu atd.
  • Je dlouhý. Vyhledávače preferují obsáhlé texty. Velmi zjednodušeně tedy platí, čím delší článek, tím lepší umístění.

Zajímavý postřeh z koronakrize

Od počátku pandemie se výrazně zvýšila průměrná doba, kterou Češi tráví s médii. V důsledku karanténních opatření a vládních nařízení tráví lidé mnohem více času doma a čas si krátí nejen sledováním televize, ale také na internetu. Nabídněte tomuto širšímu publiku kvalitní obsah a zůstanou vám věrni i po pominutí krize.

Jak tedy napsat kvalitní SEO článek?

  1. Základem jsou klíčová slova. Ať již píšete článek do blogu, nebo třeba jen přemýšlíte, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu, bez klíčových slov nevytvoříte relevantní obsah. Musíte psát o tom, co lidi opravdu zajímá. Pokud vám klíčová slova nedodává zadavatel, proveďte si vaši vlastní analýzu alespoň prostřednictvím Google našeptávače, souvisejících dotazů a Google Trends.
  2. Umístění klíčových slov v textu má svá pravidla. Hlavní klíčové slovo musí být obsaženo v hlavním nadpisu H1. Vedlejší klíčová slova pak ideálně v podtitulcích H2. Klíčová slova v textu používejte přirozeně. Vyhledávače nemají v lásce jejich umělé nadužívání. Pokud je zakomponujete příliš okatě v krkolomném tvaru beze změny a k tomu ještě v každém odstavci, je dost pravděpodobné, že vás za toto počínání vyhledávač penalizuje. V případě, že píšete pro agenturu, s největší pravděpodobností dostanete detailní manuál, jak klíčová slova do textu zakomponovat. 
  3. Text musí být čtivý, zajímavý, přínosný a hlavně originální! Nikdy nic nekopírujte ani neopisujte jednotlivé věty. Článek také musí mít přehlednou strukturu. To znamená nadpisy, podnadpisy, odrážky, tabulky a v neposlední řadě ilustrační obrázky, které souvisí s tématem, o kterém píšete.
  4. Odkazujte s mírou a hlavně vaše odkazy musí dávat smysl. Odkazy mohou být interní i externí s cílem váš článek obohatit o další hodnotné informace, které s tématem souvisí nebo jej doplňují.
  5. Myslete také na UX. Takže žádná písmenka “blechy”, která nejde bez lupy vidět. Zvolte méně kontrastní barvy textu, doporučuje se spíše šedá než černá. A nezapomeňte na řádkování. Text by měl být vzdušný, ne nahuštěný těsně na sebe.
  6. Nezapomínejte, že tvorba textů je jen jedním z mnoha aspektů SEO. Seznamte se i s dalšími SEO tipy, s nimiž se váš web může stát úspěšnějším.

Pozor! Důležité upozornění

Manuály zadavatelů pro napsání článků jsou součástí jejich know-how, které nesmíte šířit a používat pro váš vlastní prospěch. Sdílet jakékoliv interní informace, zvláště pokud jste se zavázali mlčenlivostí podpisem smlouvy, lze považovat za hrubé porušení pracovních povinností a následuje okamžité rozvázání pracovního poměru a v některých případech i finanční pokuta.

Skvělý článek bude mít stabilní organickou návštěvnost

Perfektně napsaný článek bude mít stabilní návštěvnost z organického vyhledávání.

A to je ideální stav. Roboti preferují delší, obsahově kvalitní, optimalizovaný text. Body k dobru získáte také za rychlost načítání stránky nebo důvěryhodnost.

Souhlasíte s názorem, že čím delší text, tím lepší? Nebo zastáváte opačný názor? Píšete si vlastní texty, nebo raději spoléháte na profíky a jejich zkušenosti? Topranker, agentura specializující se na SEO, vám může být v tomto ohledu nápomocná.

Podělte se s námi o vaše zkušenosti a přidejte i vaše osobní tipy.

Jana Černíková

Back to Top