Že jste nikdy neslyšeli o existenci služby zvané předplatné vína? Přitom ji řada seriózních vinoték a eshopů s vínem provozuje už nějaký ten pátek. A také ji stále více zákazníků využívá. Na jakém principu je služba založena a v čem spočívá její obliba? A hlavně – jak vypadá předplatné vína, které je opravdu výhodné pro kupujícího? 

Co je to předplatné vína a kdy má své opodstatnění? 

Všichni určitě vzpomínáme na rozdíl mezi anonymním nakupováním v supermarketech a obchodních centrech na jedné straně a malých obchůdcích nebo třeba  trafikách na straně druhé.  Bohužel globální obchodní řetězce “válcují” drobné obchodníky čím dál víc, a tak mladší generace zná konverzaci dobrého obchodníka se stálým zákazníkem typu: “Dobré ráno, madam, čím dnes posloužím?”, “Dnes mám pro vás něco speciálního”, “Tohle jsem vám nechal stranou” už jen z literatury nebo ze starých filmů. 

Je to ale škoda, protože hýčkat si své zákazníky a nechat se hýčkat svým prodejcem přináší benefity oběma táborům a navíc dodává obchodní transakci lidský rozměr. Předplatné vína je novodobým nástrojem, jak takové spojení obnovit (není náhodou, že se jedná právě o nákup vína, protože to – jak známo – lidi spojuje). Předplatným se “upíšete” svému dodavateli a ten se bude snažit plnit vaše přání k naprosté spokojenosti a v takových cenových relacích, že nakonec bude spokojena i vaše peněženka. 

Ať žije internet!

Představme si následující situaci: Patříte k lidem, kteří mají rádi víno, a už jste pochopili, že si zasloužíte víc než standardní nabídku vašeho supermarketu. Co dělat, když nejbližší vinný sklípek je desítky či stovky kilometrů daleko? Najít si svůj eshop – ten za vás zruší vzdálenosti a na svém stole můžete mít nápoj z vyhlášeného francouzského vinařství nebo z úplně opačné části světa. A jaký bude ten pravý pro předplatné?  

5 otázek k prozkoumání

Napovědět může následující přehled: 

  • Zjistěte, jaké druhy vína jsou k dispozici

Sortiment prohlédněte důkladně, a to nejen co se týče druhů a kvality vín (zde je vhodné projít recenze uživatelů, např. v aplikaci Vivino), ale také o jaká se jedná vinařství. Ta malá rodinná dovedou často příjemně překvapit, kladou větší důraz na ekologii apod.

  • Zvažte svůj rozpočet (a spotřebu)

Představu, kolik lahví vína se u vás vypije v horizontu týdne nebo měsíce, určitě máte. Takže si stanovte, kolik za ně můžete utratit a porovnejte s uváděnými cenami. Kdyby se vám zdály poněkud vyšší, nenechte se hned odradit – předplatné garantuje mnoho slev, bonusů a dalších marketingových vychytávek. 

  • Rozhodněte se, jak často chcete víno dostávat

Na víno sice není kladen požadavek čerstvosti, ale přesto můžete mít co se týče frekvence dodávek z různých důvodů zvláštní požadavky. Ověřte si, zda korespondují s nabídkou eshopu. 

  • Prozkoumejte, jaké služby předplatné vína zahrnuje

Doprava zdarma je obligátní záležitost. Dále je standardní přednostní přístup ke zboží ve slevových akcích, limitovaným edicím, novinkám či pozvánky na bezplatná degustační setkání atd. Velmi milou službou je dodání vína s příběhem.  

  • Vyčíslete si ostatní výhody

Musí být dodrženo hlavní pravidlo: ať si předplatným skutečně platíte předem lahve, které vám jsou dodávány, nebo je to rezervace služby, která se při placení vrátí ve slevách, bodech a dalších bonusech, nakonec vždy končíte v plusových číslech.  

Zjistit své preference – váš jediný úkol? 

Nejsympatičtější služba předplatného jsme si nechali – na základě toho, co vám chutná, budou experti na víno vybírat konkrétní značky za vás. Možná vám natolik rozšíří obzor, že se vaše chutě nakonec změní. Ale upřímně, vadilo by to? Změna je přece život. 

 

Jak často kupujete víno a kde?

Jana Černíková

Back to Top