Prodejní web – slovní spojení, které nic neskrývá a pokud i vy míříte tvorbou webu k vyšším obratům a nárůstu (možná i pravidelných) zákazníků, soustřeďte se na proces tvorby. Proces začíná analýzou vašich potřeb, cílů i zákaznické skupiny. Následně hledáte toho pravého člověka, který se stane součástí vašeho podnikání tvorbou toho pravého webu. Tvorba webu je dnes činnost dostupná i těm, jejichž finanční prostředky nedovolují povolání odborníka na stavbu webových stránek. Platformy pro stavbu webu i vašeho e-shopu se potkávají v intuitivnosti i možnostech propojení s již dříve zakoupenou doménou. Ať už si zvolíte tu či onu cestu, zvažte předem faktory ovlivňující váš případný úspěch i neúspěch. Jaké náležitosti by měl mít prodejní web, na co si dát pozor a jak se připravit na spolupráci s odborníkem ve stavění webů? 

Tvorba webu: možnosti platforem i vaší trpělivosti

Tvorba webu je časově a mnohdy i finančně náročnou činností. O druhém faktoru rozhoduje i to, zda se orientujete ve světě již zmíněných platforem pro stavění webu a troufáte si na to sami. 

Tvorba webu na vlastní pěst může být podobným procesem, jakým je třeba rekonstrukce kuchyně. Sepíšete si všechny prvky, které v ní rozhodně chcete mít, pustíte se do urputné práce a velkolepých nákupů nezbytných materiálů, doplňků a vychytávek. Po skončení s ještě bolavými zády od hrbení zjišťujete, že to není ono: šuplík s příbory nedovírá, vybraná a pracně nainstalovaná digestoř se stylově podobá zrůdné vesmírné lodi a kachličková mozaika nad pracovní plochou místo nádechu orientu vnáší do prostoru nádech školních tvořivých dílniček. Přitom jste každý prvek sami promysleli, navrhli a vybrali. Svěřte tvorbu webu profesionálům a ušetříte ve finále jak čas, tak peníze, protože dobrý web vám může přinést mnoho spokojených zákazníků. 

 

Na co u tvorby webu nezapomínat? 

  • Displej i monitor: Přizpůsobení vašeho webu a e-shopu pro mobilní zařízení je podstatnou částí práce. Díky neomezeným tarifům a pohodlí je nákup přes telefon jednodušší variantou.
  • SEO: Tady budete možná potřebovat SEO konzultanta či odborníka na online marketing. Ve zkratce se však jedná o to, aby texty, nadpisy a klíčová slova dopomohla k nalezitelnosti vašeho webu. 
  • Vložit do košíku: Tlačítko, které je hlavním cílem vašeho webu a nemělo by být složité jej nalézt. Stejně tak dbejte na košík samotný a možnosti, které nabízí (přidání zboží, odkaz na produkt, změna velikosti jedním kliknutím atp.).
  • Aktualizace: Dbejte u tvorby webu na to, aby změny a aktualizace byly něčím, co si můžete spravovat sami. Díky tomu budete moci propojit obsah a aktuální nabídky webu se sociálními sítěmi, což je nezbytnou součástí cesty k úspěchu.
  • Nekonečný příběh: Příliš dlouhý a k tomu špatně strukturovaný text není dobrou vizitkou. Zákazník, který chtěl vědět pouze to, zda jste lokální a eko, se po dvou minutách četby o vašem pradědovi, coby zakládajícím členu společnosti, odporoučí na stručný web konkurence. Neváhejte dvakrát, zda si najmout copywritera, který textaci webu vyřeší za vás. Textace webu je polovinou práce.

 

Forma by neměla být tím jediným, co vám spolupráce s odborníkem poskytne, byť je snadné nechat se zlákat představou vizuálně ojedinělého webu. Proto při konzultaci odborníkem s vybraným nezapomínejte na důvod, se kterým jste se pro prodejní web rozhodli: lidé. Lidé, kterým chcete poskytnou svoje prvotřídní služby nebo produkt, do nějž jste vložili čas, peníze a své srdce. 

Jana Černíková

Back to Top