Tomu, kdo se s ním setkává úplně poprvé, se může ze SEO v Pardubicích tak trochu zatočit hlava. Není divu, vždyť ani ti největší specialisté v tomto oboru o sobě nemohou říci, že jej dokonale ovládli. Co pak má říkat ten, kdo se teprve včera dozvěděl, co SEO je? Ale není třeba zoufat – jestliže pochopíte následující tři základní SEO koncepty, půjde vám již další učení v tomto směru samo.

 

SEO znamená optimalizace pro vyhledávače – ale co jsou vyhledávače? 

Jednoduše řečeno, vyhledávače jsou nástroje, které vám umožňují vyhledávání webových stránek na internetu. Jistě je používáte prakticky každodenně, ať již při svém hledání preferujete Google, Seznam, nebo jakýkoliv jiný vyhledávač. Jsou součástí našeho života natolik, až to u některých vzbuzuje i obavy z jejich dopadu na lidskou paměť. Tak či onak, dnes si bez nich tok informací již takřka nelze představit.

Vyhledávače vám nenabízí náhodné výsledky, nýbrž takové, které uznají jako nejvhodnější vzhledem k vašemu dotazu. Je zájmu samotných vyhledávačů nacházet pro vás ty nejadekvátnější výsledky, a vězte, že každá stránka, kterou uvidíte na předních příčkách vyhledávačů, jimi byla pečlivě přezkoumána a vyhodnocena – i když každý vyhledávač vám jistě nabídne trochu odlišné pořadí výsledků. (Zvláštní kapitolou je pak pokročilé vyhledávání – víc o něm zde).

Při hodnocení stránky se vyhledávače řídí mnoha faktory, z nichž některé ani nejsou známy. Způsob, jakým algoritmy vyhledávačů pracují, je přísně utajený. I tak je ale jisté, že významnou roli v hodnocení stránky jako vhodné odpovědi na daný dotaz hraje její technická optimalizace, a také to, čemu se říká autorita a relevance. Oběma těmito pojmy se budeme zabývat nyní.

 

Co znamená v SEO autorita? 

Autorita je koncept využívaný vyhledávači k hodnocení vaší stránky a jejímu umístění ve vyhledávači. Může se vztahovat k vašemu webu jako celku, nebo k jeho jednotlivým stránkám.

Je několik způsobů, jakými autoritu vaší stránky zvýšit, tím hlavním je ale bezesporu budování zpětných odkazů, neboli linkbuilding.

Pokud se na vaši stránku odkazuje z ostatních webů, které mají samy o sobě vysokou autoritu (tzn. je na ně také hojně odkazováno), roste i autorita vaší stránky.

To je samozřejmě zjednodušeně řečeno – záleží například i na tom, zda weby, z nichž se na vás odkazuje, tematicky odpovídají tomu vašemu, zda návštěvníci, kteří na váš odkaz kliknou, následně také setrvají, a na mnoha dalších faktorech. Princip je ale snad jasný dostatečně – hojné odkazování na vaši stránku je jistým měřítkem její kvality a důvěryhodnosti. Ve výsledcích vyhledávačů se to pak projeví.

 

Relevance – další pilíř SEO 

Relevance je spolu s autoritou druhým měřítkem, podle nějž vyhledávače zvažují, kam vaši stránku ve výsledcích zařadí. Relevance je v podstatě „vhodnost“ vaší stránky jakožto odpovědi na otázku (respektive klíčová slovo, frázi), kterou uživatel zadá do vyhledávače.

Relevanci do velké míry určuje shoda klíčových slov. Jestliže se stejné klíčové slovo, jaké uživatel hledá, vyskytuje i v nadpisu vaší stránky, případně v jejím podnadpisu a ideálně i v dalším textovém obsahu, je velmi pravděpodobné, že  vyhledávač mu nabídne právě vaši stránku.Právě na to sází SEO copywriting.

Ale pozor – neznamená to, že byste měli celou stránku zaneřádit klíčovými slovy. Jejich nadužíváním se naopak stáváte podezřelými a vaše stránka může být i penalizována! 

Nyní, když jste se seznámili s těmito základy, snad již budete chápat další SEO koncepty snadněji. Přeci jen jde stále o totéž – o budování autority a relevance tak, aby si vyhledávače řekly: „toto je to pravé“!

Jestli stále tápete, není hanbou vsadit na profi agenturu a její zkušenosti. Topranker může být jednou takovou volbou,která za to stojí, jak dokládá například tato recenze Toprankeru.

 

Jana Černíková

Back to Top