SEO analýza je skvělý nástroj pro každého, kdo vlastní webové stránky. Ať už se jedná o majitele obchodu se sportovními potřebami nebo začínajícího podnikatele. Pokud spravujete firemní internetové stránky, SEO analýza vám pomůže odhalit jejich případné nedostatky, získáte díky ní tipy na jejich odstranění a zefektivnění vašeho webu, čímž zvýšíte svou konkurenceschopnost a získáte šanci na přilákání většího počtu potenciálních klientů. 

Co SEO analýza vlastně znamená?

Za touto zkratkou není třeba hledat něco komplikovaného. Jedná se o zkratku anglického pojmu Search Engine Optimalization, což v češtině znamená optimalizace pro vyhledávače. Tato optimalizace slouží ke zlepšení fungování webových stránek, aby se pro internetové vyhledávače, jako jsou Google, Seznam či Yahoo! staly co nejatraktivnější a prostřednictvím  organického vyhledávaní se objevovaly, na jejich  co nejvyšších příčkách. 

Kdo vám může s SEO analýzou poradit?

  • SEO analýzami a optimalizacemi webů se v dnešní době zabývá řada specializovaných firem a odborníků na volné noze, s nimiž můžete tuto problematiku konzultovat. 
  • Na počátku celého procesu je však důležité uvědomit si, že takováto analýza pochopitelně není zadarmo, proto je dobré zvážit, zda nebude pro vaše potřeby kupříkladu postačovat jednorázová konzultace, anebo zda vašemu webu prospěje již zmíněná celková analýza. 
  • Dále je dobré mít na paměti, že v oblasti SEO analýzy neexistují skálopevné záruky, proto se jimi nenechejte uchlácholit.

SEO analýza – co během ní bude dít?

Kompletní analýza se pochopitelně sestává z několika dílčích kroků, které mají za cíl postupně odhalovat a posléze i napravovat případné nedostatky vašich webových stránek.

  • Nejprve dojde ke kontrole stávající podoby vašich stránek. Výsledkem této zevrubné prohlídky bude identifikace a pojmenování určitých problému, které váš web může vykazovat, díky čemuž si můžete nastavit splnitelné cíle a očekávání od samotné analýzy.
  • Poté bude následovat analýza tzv. on-page faktorů, což jsou, jak název napovídá, prvky vyskytující se přímo na vašich stránkách. Řadíme mezi ně:
  • nadpisy
  • meta popisky
  • fotografie a další média
  • celkový vizuál stránek

V čem spočívá důležitost klíčových slov?

Nejdůležitějším výstupem této analytické fáze jsou informace o klíčových slovech. Klíčová slova jsou důležitou součástí optimalizačního procesu, neboť právě těchto slov si algoritmy internetových vyhledávačů všímají. Nyní budete vědět, jakým způsobem s klíčovými slovy zacházet, jak je efektivním způsobem využívat v rámci tvorby obsahu, a naopak, která slova pro vás již nejsou podstatná. Konkrétně se dozvíte:

  • vhodná témata pro co nejširší dosah vašich stránek
  • možnosti tvorby obsahu s cílem zvýšit úspěšnost organického vyhledávání

Další klíčová část analýzy slouží k prověření, zda je z vašeho webu a rovněž i na navázáno dostatečné množství odkazů. Tyto prvky, které mají přesah mimo vaše stránky se nazývají tzv. off-page faktory a jejich optimalizací docílíte vyššího počtu návštěv vašich stránek. 

Jaké jsou další možnosti?

  • Pokud nemáte problém s financemi, můžete se po skončení analýzy obrátit na jednu z mnoha specializovaných společností, které se vám budou o stránky starat. Vy se pak nebudete muset tolik věnovat samotnému webu a zbyde vám čas na rozvoj businessu. 
  • Druhou alternativou je nechat si zanalyzovat specialistou a do samotných vylepšení a oprav se postit sami. Jedná se o cenově přijatelnější variantu, jejíž nevýhodou je pouze váš investovaný čas.

Každý majitel firmy či podnikání dnes pravděpodobně kromě businessu vlastní i webové stránky. Pokud máte pocit, že jejich potenciál není využitý naplno, může pro vás být vhodné zvážit možnost SEO analýzy. Tato analýza odhalí chyby na vašich webovkách, čímž vás ve vašem podnikání posune o krok dopředu. 

Zajímá vás problematika SEO? Chtěli byste i váš web podrobit SEO analýze? Dejte nám vědět do komentářů.

Jana Černíková

Back to Top